کد خبر : 208771
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 5:09

تولید بیش از ۴ میلیون اصله نهال در استان مرکزی

تولید بیش از ۴ میلیون اصله نهال در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین محمدی افزود: در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۸۷۶ هزار اصله نهال ریشه لخت ویژه کشت در فصل زمستان و یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۳۵۰ اصله نهال گلدانی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در این استان تولید شده است. وی ادامه داد: از

تولید بیش از 4 میلیون اصله نهال در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین محمدی افزود: در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۸۷۶ هزار اصله نهال ریشه لخت ویژه کشت در فصل زمستان و یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۳۵۰ اصله نهال گلدانی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در این استان تولید شده است.

وی ادامه داد: از مجموع نهال‌های تولید شده در استان مرکزی، ۵۸۰ هزار اصله نهال بیابانی توسط بخش خصوصی در شهرستان زرندیه، ۷۵ هزار اصله نهال بادامچه نیز توسط بخش خصوصی در شهرستان خمین و ۵۰ هزار اصله نهال بیابانی در شهرستان محلات تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ گونه نهال از جمله زبان گنجشک، افرا، میلک، ارغوان، توت، زالزالک، سرو خمره‌ای، سنجد، بادام، صنوبر، داغداغان، زرشک، تنگرس، بادامچه، زیتون تلخ، بلوط و آتریپلکس تولید شده‌ است.

محمدی تصریح کرد: عمده نهال‌های تولید شده در استان مرکزی در نهالستان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در اراک تولید شده و توزیع این نهال‌ها از فصل زمستان سال جاری انجام می‌شود. حفظ، نگهداری و وجین علف‌های هرز این نهال‌ها اکنون از دغدغه‌ها و برنامه‌های این اداره‌کل است.

وی به میزان تولید نهال توسط بخش خصوصی و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اشاره کرده و بیان داشت: صنایع شهرستان‌های خمین، ساوه و زرندیه همکاری مناسبی با این اداره‌کل در زمینه تولید این میزان نهال داشتند. نیاز است صنایع بقیه شهرستان‌های استان نیز در زمینه تولید و کشت نهال فعالیت داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تأکید کرد: استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، ۱.۸۲ درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح