کد خبر : 206641
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 18:13

درحال تلاش برای برقراری سوآپ گازی با ترکمنستان هستیم/ هیچ مشکلی در روابط ایران و ترکمنستان وجود ندارد

درحال تلاش برای برقراری سوآپ گازی با ترکمنستان هستیم/ هیچ مشکلی در روابط ایران و ترکمنستان وجود ندارد

ذوالفقار امیرشاهی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: سوآپ گازی ترکمنستان به ایران قرار دادی سه جانبه بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان است که سالانه ۱.۵ میلیارد مترمکعب گاز ترکمنستان از خاک جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان انتقال پیدا می‌کند. وی ادامه داد: در یک ماه گذشته موج سرمای شدیدی در کشور

درحال تلاش برای برقراری سوآپ گازی با ترکمنستان هستیم/ هیچ مشکلی در روابط ایران و ترکمنستان وجود ندارد

ذوالفقار امیرشاهی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: سوآپ گازی ترکمنستان به ایران قرار دادی سه جانبه بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان است که سالانه ۱.۵ میلیارد مترمکعب گاز ترکمنستان از خاک جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان انتقال پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در یک ماه گذشته موج سرمای شدیدی در کشور حاکم بود و در بعضی از مناطق کشور افت فشار  گاز داشتیم و مشکلاتی مخصوصا برای استان‌های شمالی ایجاد شد.

وی افزود: در کشور ترکمنستان سرمای شدیدی حاکم بود که آنها نتوانستند گاز مورد نیازخودشان را تامین کنند و گاز سوآپی انجام میدادیم قطع کردند.

وی تصریح کرد: با قطع شدن این گاز از سوی ترکمنستان استان های شمالی دچار کمبود گاز شدند و مشکلاتی به وجود آمد که دولت تدبیر خرج داد توانست مشکل را حل کند.

وی گفت: وزارت امور خارجه و وزارت نفت در حال تلاش است که گاز ترکمنستان دوباره برقرار شود و سوآپ گازی شامل یک و نیم میلیارد گاز سالانه به آذربایجان صادر شود.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح