کد خبر : 208662
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1402 - 2:14

روستاهای در معرض خطر سیلاب لرستان تخلیه شوند

روستاهای در معرض خطر سیلاب لرستان تخلیه شوند

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد بحران شهرستان پلدختر، افزود: با توجه به پیش‌بینی و گزارش مرکز هواشناسی لرستان، میزان بارندگی‌های پیش رو در سطح استان بین ۵۰ تا ۸۰ میلی‌متر و به صورت نقطه‌ای نیز ۱۵۰ تا ۲۰۰ میل‌متر پیش بینی شده است. وی با بیان اینکه سامانه

روستاهای در معرض خطر سیلاب لرستان تخلیه شوند

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد بحران شهرستان پلدختر، افزود: با توجه به پیش‌بینی و گزارش مرکز هواشناسی لرستان، میزان بارندگی‌های پیش رو در سطح استان بین ۵۰ تا ۸۰ میلی‌متر و به صورت نقطه‌ای نیز ۱۵۰ تا ۲۰۰ میل‌متر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی جدید از صبح روز فردا /چهارشنبه/ به صورت مقطعی آغاز و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در مناطقی که براساس گزارش اداره کل هواشناسی استان احتمال وقوع سیل بسیار زیاد است، باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: به همین منظور و با توجه به تجارب وقوع سیل فروردین ماه سال ۹۸ در پلدختر، جلسه مدیریت بحران این شهرستان با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان برگزار و تاکیدات لازم یادآوری می شود.

دالوند، بیشترین میزان بارش ها را براساس گزارش اداره کل هواشناسی در مناطق جنوبی شهرستان پلدختر اعلام کرد و افزود: پیش بینی و احتمال خطر در این مناطق بیش از سایر نقاط است که برای جلوگیری از چالش‌های احتمالی در این مناطق، دستگاه‌ها باید در آماده باش کامل باشند و اطلاع رسانی لازم به مردم صورت گیرد.

به گفته وی، با توجه به این موضوع نکات لازم و مهم از طریق بخشداران و دهیاران به روستاییان، به ویژه کشاورزان و دامداران جهت جلوگیری از هرگونه آسیب و خسارت اطلاع رسانی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: بر همین اساس و در جلسه ستاد بحران مصوب می شود تا ساکنان روستاهایی که در معرض خطر سیل قرار دارند، تخلیه و به مناطق امن منتقل شوند و به جهت احتمال چالش و وقوع بحران سیل در مسیرها و جاده‌های ارتباطی شهرستان پلدختر، مسیرهای جایگزین برای آنها پیش‌بینی و در نظر گرفته شود.

دالوند اظهار کرد: همچنین در سطح شهرها، به ساکنان حواشی و اطراف رودخانه ها اطلاع داده شود تا به هیچ وجه در حاشیه و بستر رودخانه ها تردد نکنند و منازل موجود نیز تخلیه شوند.

وی، امنیت مردم را اولویت مهم دانست و تصریح کرد: حفظ جان شهروندان مهمترین اولویت ستاد بحران استان است که در این زمینه هیچ تعارفی نداریم و اگر دستگاهی قصور و کوتاهی کند، با آن برخورد لازم به عمل خواهد آمد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یادآور شد: در حوزه جمع آوری و انتقال موتورهای تلمبه و پمپاژهای موجود در حاشیه رودخانه به مکان های امن جهت جلوگیری از هرگونه خسارت به کشاورزان، اقدامات لازم بسیار ضروری است.

دالوند ادامه داد: برای جلوگیری از هرگونه آسیب و خسارت به عشایر و دامداران نیز تاکید می‌شود که به جای امن منتقل و اسکان داده شوند.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح