کد خبر : 208836
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 19:58

سرانه آموزشی شهرستان بویراحمد در وضعیت بحرانی قرار دارد

سرانه آموزشی شهرستان بویراحمد در وضعیت بحرانی قرار دارد

به گزارش ایلنا از یاسوج، “محمدعلی روستا” در نشستی با رسانه‌ها گفت: شهرستان بویراحمد ۵۰۰ مدرسه فعال دارد که ۲۹۸ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۱۰۳ مدرسه در مقطع متوسطه اول، ۵۷ مدرسه در مقطع متوسطه دوم و ۲۷ مدرسه هم در مقطع فنی و حرفه‌ای و کار دانش اکنون پذیرای دانش آموزان در این شهرستان هستند. وی

سرانه آموزشی شهرستان بویراحمد در وضعیت بحرانی قرار دارد

به گزارش ایلنا از یاسوج، “محمدعلی روستا” در نشستی با رسانه‌ها گفت: شهرستان بویراحمد ۵۰۰ مدرسه فعال دارد که ۲۹۸ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۱۰۳ مدرسه در مقطع متوسطه اول، ۵۷ مدرسه در مقطع متوسطه دوم و ۲۷ مدرسه هم در مقطع فنی و حرفه‌ای و کار دانش اکنون پذیرای دانش آموزان در این شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه در مقطع ابتدایی ۱۱۶۸ کلاس، متوسطه اول ۴۶۵ کلاس، متوسطه دوم ۳۸۰ کلاس، فنی و حرفه‌ای ۷۷ و کار و دانش هم ۶۸ کلاس درس وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان استان در شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳۷ هزار و ۸۵۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۱۶ هزار و ۱۳۲ دانش آموز در متوسطه اول، بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه دوم و ۲ هزار و ۶۶۰ دانش آموز هم در هنرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در مدارس شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

روستا، یکی از مشکلات اصلی در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد را کمبود فضای فیزیکی دانست و خاطرنشان کرد: هر ساله بیش از سه هزار دانش آموز ورودی مهاجر به مدارس شهرستان گزارش شده که این موضوع کمبود فضا را در پی دارد و بسترساز تراکم بالای دانش آموزی در کلاس‌های درس می‌شود.

وی گفت: اعتبارات لازم در این خصوص وجود دارد و خیرین نیز برای کمک آماده است اما نیاز به زمین داریم، در صورتی که سه چهار مدرسه در مناطق حومه و حاشیه شهر یاسوج ساخته شود سرانه آموزشی در این شهر بالا می‌رود و کمی از مشکلات این مناطق کاسته می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مدارس زیر ۱۰ دانش آموزی شهرستان بویراحمد را ۷۸ مدرسه عنوان و یادآور شد: سرانه فضای آموزشی این شهرستان چهار است در حالی که استاندارد این سرانه هشت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح