۷۰ سال پیش ، دنیس هاپر اولین فیلم سینمایی خود را در این فیلم برجسته جیمز دین ساخت

[ad_1] دنیس هاپر یکی از بزرگترین بازیگران هالیوود بود که دارای اعتبار ۲۲۲ فیلم و تلویزیون در زیر کمربند خود بود. این بازیگر بیشتر به فیلم نمادین معروف بود سوار آسان، که او در آن بازی کرد و کارگردانی کرد. هاپر ۴۰ نامزد جوایز از جمله دو جایزه اسکار دریافت کرد و با یک ستاره
[ad_1]
دنیس هاپر یکی از بزرگترین بازیگران هالیوود بود که دارای اعتبار ۲۲۲ فیلم و تلویزیون در زیر کمربند خود بود. این بازیگر بیشتر به فیلم نمادین معروف بود سوار آسان، که او در آن بازی کرد و کارگردانی کرد. هاپر ۴۰ نامزد جوایز از جمله دو جایزه اسکار دریافت کرد و با یک ستاره در پیاده روی افسانه ای شهرت در هالیوود مورد تقدیر قرار گرفت.
با فیلم هایی مانند غولبا مخملی آبی ، وت درختان، هاپر یکی از بازیگران متنوع ترین هالیوود شد. با این حال ، آنچه بسیاری از مردم نمی دانند این است که هاپر اولین فیلم خود را در فیلم پیشگامانه دیگری انجام داد: شورشی بدون علتبشر در حالی که او نقش جزئی در آن داشت ، این کلاسیک فوراً حرفه خود را بالا برد.
شورشی بدون علت به تعریف دهه ۵۰ کمک کرد
شورشی بدون علت یکی از تأثیرگذارترین فیلم های دهه ۱۹۵۰ است ، اگرچه مسیر آن به صفحه نقره ای چیزی جز ساده بود. در حالی که برادران وارنر در اواخر دهه ۱۹۴۰ حق کتاب رابرت لیندر را به همین نام خریداری کرده بود ، فیلمی که سرانجام در سال ۱۹۵۵ ظاهر شد ، شباهت کمی با این تلاش های اولیه توسعه داشت. تلاش های اولیه استودیو برای تطبیق مواد متوقف شده ، حتی پس از آزمایش صفحه نمایش مارلون براندو با قطعات اسکریپت در سال ۱۹۴۷. با وجود اسطوره های مداوم در مورد درگیری براندو ، وی هرگز به طور رسمی نقشی ارائه نشد ، و تست صفحه نمایش (بعداً به عنوان یک ویژگی ویژه در نسخه DVD 2006 از نسخه DVD درج شده است. یک خیابان خیابانی به نام میل) یک جهت خلاق کاملاً متفاوت از آنچه در نهایت به مخاطبان می رسد ، نشان می دهد.
این فیلم تمام شده در نهایت از یک فیلمنامه کاملاً جدید که در دهه ۱۹۵۰ تحت هدایت کارگردان نیکلاس ری ساخته شد ، ظاهر می شود. فیلمنامه نویس ایروینگ شولمن داستان اولیه ری را اقتباس کرد ، در یک مقطع حتی با توجه به تغییر نام شخصیت جیمز دین به هرمان دیویل. این فیلمنامه تکرارهای بی شماری را پشت سر گذاشت و برخی از صحنه های تحریک آمیز عاطفی فیلمبرداری شد اما در نهایت از نسخه نهایی ویرایشگر ویلیام ا. زیگلر به دلیل عدم پیشبرد داستان بریده شد.

مربوط
با نامزدی جدید ، تیموته چالامت ۶۸ سال بعد با بازی بزرگ اسکار جیمز دین مطابقت دارد
این بازیگر کامل ناشناخته در یک باشگاه بسیار منحصر به فرد از نامزدهای اسکار قرار دارد.
روند ریخته گری لحظات دراماتیک خاص خود را داشت. ناتالی وود تقریباً شانس بازی جودی را از دست داد تا اینکه یک تصادف رانندگی او را در بیمارستان فرود آورد. در هنگام هذیان ، او با شنیدن پزشک ، او را به عنوان “خدا *** نوجوان بزهکار” نامگذاری کرد ، وی به کارگردان ویزیت ری گفت: “آیا شما چیزی را که او مرا صدا می کرد ، شنیدید ، نیک؟! او مرا به عنوان یک بزهکار خردسال خوانده است! در حال حاضر آیا من این قسمت را می گیرم؟ “
تولید از ۲۸ مارس ۱۹۵۵ آغاز شد و تا ۲۶ ماه مه پیچیده شد ، اگرچه سفر این فیلم بدون عوارض نبود. در ابتدا به عنوان یک شلیک متوسط فیلم B به رنگ سیاه و سفید تصور می شد ، شورشی بدون علت هنگامی که جک ال وارنر پتانسیل ستاره جیمز دین را به رسمیت شناخت ، یک نسخه غیر منتظره دریافت کرد. این تولید به سهام فیلم رنگی منتقل شد و به صحنه های بی شماری نیاز به تغییر شکل داد و از قالب گسترده ای از صفحه سینمایی استفاده کرد و مرزهای فنی فیلم سازی را در آن زمان تحت فشار قرار داد. دانشمندان فیلم از آن زمان این رویکرد فنی را “یک نشانه … یک جهش کوانتومی به جلو در تکامل هنری و فنی یک قالب” توصیف کرده اند که فقط دو سال قبل معرفی شده بود.
این فیلم از چندین مکان قابل توجه در اطراف لس آنجلس استفاده کرده است. آنچه در این فیلم به عنوان “دبیرستان داوسون” ظاهر می شود ، در واقع دبیرستان سانتا مونیکا بود ، در حالی که عمارت متروکه که شخصیت ها پناهگاه موقت را پیدا می کنند خانه ویلیام ا. جنکینز بود ، مکانی که قبلاً در کلاسیک نمایش داده شده بود بلوار غروب خورشید (۱۹۵۰). متأسفانه ، این عمارت فقط دو سال پس از فیلمبرداری تخریب می شود ، و این فیلم ها را به عنوان یک حفظ ناخواسته معماری گمشده تبدیل می کند.
داستانی که در نمایش دوران نوجوانی متحول شده است
این داستان در سه نوجوان مشکل دار قرار دارد: جیم استارک (جیمز دین) ، جودی (ناتالی وود) و افلاطون کرافورد (سال مینئو) که در حین پیمایش در مشکلات نوجوانی ، سوء تفاهم والدین و فشار همسالان ، یک خانواده جانشین تشکیل می دهند. جیم بچه جدید در شهر است و با یک پدر مطیع و مادر غافلگیر دست و پنجه نرم می کند. جودی به دنبال اعتبار و عشق است که پدرش از دادن او در جای دیگر امتناع می ورزد. افلاطون ، که پدرش خانواده را ترک کرد و مادرش به سختی در خانه است ، به عنوان یک چهره پدر جایگزین به جیم می چسبد. عقب نشینی آنها به عمارت متروکه ، پس زمینه مبارزات عاطفی آنها می شود زیرا آنها سعی در ایجاد خانواده ای ندارند که هیچ یک از آنها در خانه ندارند. پس از مرگ غم انگیز در یک مسابقه اتومبیل ، این سه دوست در عمارت به پایان می رسند ، و افلاطون که اسلحه ای به همراه آورد ، به جیم هشدار می دهد که این باند به دنبال او است زیرا آنها معتقدند که او هنگام ورود به پلیس ، آنها را به سمت پلیس رفت و اوضاع را به سمت پلیس رفت.
شورشی بدون علت مضامین بیگانگی ، هویت و جستجوی ارتباط معتبر در یک جامعه سازگار را بررسی می کند. Sal Mineo بعداً در مصاحبه ای با Boze Hadleigh در سال ۱۹۷۲ فاش کرد که شخصیت او افلاطون قرار است همجنسگرا باشد و پیچیدگی بیشتری را به تثبیت های مترقی فیلم اضافه کرد. با توجه به این مضامین ، مینو گفت:
شما اکنون آن را تماشا می کنید ، شما دانستن او برای جیمز دین داغ بود.
وی در ادامه اظهار داشت که مرگ افلاطون در اوج فیلم با توجه به ارزشهای محافظه کار این دوره اجتناب ناپذیر است.
تأثیر فرهنگی و ظهور ستاره های جدید
شورشی بدون علت فرهنگ و فرهنگ جوانان آمریکا به شدت تغییر یافته است. این فیلم که در ۲۷ اکتبر ۱۹۵۵ منتشر شد ، کمتر از یک ماه پس از مرگ غم انگیز جیمز دین در یک تصادف رانندگی در ۳۰ سپتامبر ، این فیلم بلافاصله دین را به یک نماد جاودانه از شورش نوجوانان تبدیل کرد. درست قبل شورشی ، دین در شرق ادن، یکی دیگر از کلاسیک های درخشان ، به کارگردانی افسانه ای الیا کازان. هر دو فیلم در سال ۱۹۵۵ به نمایش درآمدند.
تصویر ناخوشایند جیمز دین از سرخوردگی نوجوانان با مخاطبان جوان طنین انداز شد که مبارزات خود را با اصالت بی سابقه بر روی صفحه نمایش منعکس کردند. پیش از شورشی ، نوجوانان به طور کلی به عنوان بزهکار سالم یا یک بعدی به تصویر کشیده می شدند. فیلم ری چیزی انقلابی ارائه داد: نوجوانان با زندگی درونی پیچیده ، مبارزات مشروع و عمق عاطفی عمیق. تأثیر این فیلم فراتر از نوآوری های موضوعی آن بود. سبک بصری آن – از ژاکت قرمز نمادین دین گرفته تا آهنگهای سینمایی صفحه گسترده – بر نسل فیلمسازان تأثیر گذاشت. حتی امروز ، نمادهای این فیلم در فرهنگ عامه تعبیه شده است ، از جمله سدان عطارد دین در سال ۱۹۴۹ (که اکنون در موزه ملی اتومبیل در رنو ، نوادا حفظ شده است). صحنه معروف “Chickie Run” ، که در آن نوجوانان اتومبیل های دزدیده شده را به سمت لبه صخره ای سرقت می کنند ، بارها و بارها در رسانه های دیگر ارجاع شده و پارود شده اند.
ستارگی دنیس هاپر و مبارزات بعدی
در حالی که عملکرد دین فیلم را لنگر انداخت ، شورشی بدون علت همچنین به عنوان یک پد پرتاب برای چندین شغل دیگر خدمت کرده است ، شاید هیچ کدام از آنها مهمتر از دنیس هاپر نباشد. در اولین فیلم خود ، هاپر با بازی گون ، یکی از مشکلات دبیرستانی که جیم را به چالش می کشد ، بازی کرد. گرچه نقش وی نسبتاً کوچک بود ، اما این نمایش اول صفحه نمایش آغاز آنچه که به یکی از جذاب ترین مشاغل هالیوود تبدیل می شود. سفر هاپر از این نقش پشتیبان به یک نماد ضد فرهنگ ، میراث ماندگار فیلم را نشان می دهد. در حالی که بیشتر بینندگان او را از صحنه های باند داغ راد به یاد می آورند ، حضور او – حتی در زمان صفحه نمایش محدود – کاریزما غیرقابل انکار را نشان می دهد که بعداً حرفه او را تعریف می کند. پس از شورش، هاپر در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۶۰ در چندین فیلم کلاسیک ظاهر می شود ، از جمله غول، که او را با جیمز دین به هم پیوست ، قبل از اینکه شهرت بدنام خود برای رفتار دشوار به طور موقت از کار خود دور شود.
روح عصیانگر او برای اولین بار در مجموعه نیکلاس ری با آن روبرو شد ، بسیاری از کارهای بعدی هاپر را آگاه می کند. او با برچسب یکی از بدنام ترین معتادان به مواد مخدر هالیوود ، مدتی ناپدید شد. پس از سالها در بیابان ، هاپر مجدداً به کارگردانی و ستاره در پیشگامانه پرداخت سوار آسان (۱۹۶۹) ، فیلمی که به جلو حرکت کرد شورشی بررسی هویت و انتقاد فرهنگی آمریکایی ، که برای دوره ویتنام به روز شده است. مانند شورشبا سوار آسان لحظه خاصی را در فرهنگ جوانان آمریکایی ضبط کرد و آن را به چیزی بی موقع تبدیل کرد. دیدن خطوطی از تجربه هاپر با فیلم سازی نوآورانه ری به سبک کارگردانی آزمایشی خود دشوار نیست.

مربوط
جیمز دین و ۹ بازیگر دیگر که تنها با چند نقش افسانه شدند
متأسفانه ، به دلایل زیادی ، برخی از نوازندگان مشهور فقط تعداد معدودی از نقش ها را برای مردم به وجود آوردند تا واقعاً تجزیه و تحلیل کنند.
Beyond Hopper ، بازیگران گروه فیلم در مراحل مختلف شغلی مجریان برجسته دیگری را به نمایش گذاشتند. ناتالی وود از یک ستاره کودک به یک بازیگر بزرگ بالغ جدی تبدیل شد که بخشی از آن از طریق کار خود در کار خود شورشبشر تصویر او از جودی ، که بین نیاز خود به عشق پدری و جذابیت او به شخصیت دین پاره شده است ، دامنه عاطفی را به نمایش گذاشت که در نقش های نمایشی بعدی مانند او به خوبی خدمت می کند شکوه در چمن (۱۹۶۱) و West Side Story (۱۹۶۱). تصویر حساس Sal Mineo از افلاطون ، او را نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن به دست آورد و او را به عنوان یک استعداد مهم تأسیس کرد. فقط در ۱۶ سالگی در حین فیلمبرداری ، ماینئو آسیب پذیری قابل توجهی را نسبت به شخصیت خود به همراه داشت و یکی از اولین نوجوانان همجنسگرا رمزگذاری شده سینما را ایجاد کرد. عملکرد وی بر نسل بازیگران تأثیر می گذارد که افراد خارجی و جوانان حاشیه نشین را به تصویر می کشند.
شورشی بدون علت از ریشه های متوسط خود فراتر رفت تا به یک بیانیه قطعی در مورد فرهنگ جوانان پس از جنگ آمریکایی تبدیل شود. اکتشاف آن در مورد بیگانگی نوجوانان ، اختلال عملکرد خانواده و جستجوی هویت معتبر پارادایم جدیدی برای داستان های سنی در سینما ایجاد کرد. میراث این فیلم نه تنها در ادای احترام آشکار زندگی می کند بلکه تقریباً در هر فیلمی که زندگی عاطفی نوجوانان را جدی می گیرد. شورشی بدون علت همچنان الهام بخش بسیاری از بازیگران و فیلمسازان است و برای اجاره در آمازون نخست در دسترس است.
[ad_2]
لینک منبع
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰