کد خبر : 208789
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402 - 21:20

آثار تاریخی در دومین فصل کاوش‌های باستان شناسی کشف شد

آثار تاریخی در دومین فصل کاوش‌های باستان شناسی کشف شد

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، علی بیگی گفت: در این دوره از کاوش‌ها ابتدا با حفر ۵۱ گمانه وسعت تقریبی محوطه را آشکارسازی کردیم. وی افزود: به نظر می‌رسد این محوطه در دوره اشکانی به اوج وسعت خود رسیده و حدود ۱۰۰ هکتار وسعت داشته که به اندازه یک شهر بوده است. بیگی بیان کرد:

آثار تاریخی در دومین فصل کاوش‌های باستان شناسی کشف شد

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، علی بیگی گفت: در این دوره از کاوش‌ها ابتدا با حفر ۵۱ گمانه وسعت تقریبی محوطه را آشکارسازی کردیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد این محوطه در دوره اشکانی به اوج وسعت خود رسیده و حدود ۱۰۰ هکتار وسعت داشته که به اندازه یک شهر بوده است.

بیگی بیان کرد: در ادامه کاوش‌ها در راس ارگ مرکزی محوطه آغاز شد که بقایایی از دوره ساسانی اشکانی و ماد‌ها به دست آمد به ویژه بقایای چاله‌های ذخیره گندم ادوات فلزی مانند داس وسایل سر پیکان دستاس و مجموعه‌ای خوب از سفال‌های دوره ساسانی در اولین فصل هم ۲ قطعه سنگ که بخش‌هایی از یادمان سنگی مربوط به حکومت ساربون پادشاه مقتدر آشوری است کشف شد که احتمالاً مربوط به سال‌های ۷۰۵ تا ۷۱۶ قبل از میلاد بوده است.

به گفته باستان شناسان با توجه به وسعت این منطقه برای پی بردن به زوایای مختلف این محوطه تاریخی نیاز به ۵ فصل کاوش دیگر است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح